Algemeen

Speeltuinvereniging Sint Vitusholt wint bronzen award bij verkiezing ‘Leukste uitje van Nederland’

- advertentie -

Winschoten – DoeZoo Insektenwereld is verkozen tot ‘Leukste uitje van Groningen’. Dat blijkt uit de ANWB-verkiezing van het ‘Leukste uitje van Nederland 2024’. Vertegenwoordigers van DoeZoo Insektenwereld hebben vandaag tijdens de feestelijke prijsuitreiking een gouden award ontvangen. De zilveren en bronzen award gaan dit jaar naar Speeltuin Wedderbergen en Speeltuinvereniging Sint Vitusholt.

- advertentie -

Winnaars Leukste uitje van Groningen 2024:
Gouden award: DoeZoo Insektenwereld, Leens
Zilveren award: Speeltuin Wedderbergen, Wedde
Bronzen award: Speeltuinvereniging Sint Vitusholt, Winschoten

Ruim 114.000 stemmen zijn uitgebracht zowel op landelijk niveau als per provincie. 67.531 ANWB-leden bepaalden wie zich in elke categorie (provincie en landelijk) de gouden, zilveren en bronzen winnaars mogen noemen. De uitjes werden door ANWB-leden beoordeeld op aanbod, faciliteiten, klantvriendelijkheid, sfeer en prijs-kwaliteitverhouding.

(lees verder onder de foto)

Foto: Speeltuin Sint Vitusholt (Facebook)

Bezoekers over winnaar DoeZoo Insektenwereld: “Allemaal vriendelijke mensen met een hart voor dier en mens!”, “Alle zintuigen komen aan bod, en er worden hele enthousiaste (en eerlijke) verhalen verteld.” en “Alle zintuigen komen aan bod, en er worden hele enthousiaste (en eerlijke) verhalen verteld.”

Belangrijk bij ondernemen uitje
Uit onderzoek* van de ANWB onder 100.000 Nederlanders blijkt dat bijna de helft het aanbod van uitjes in de eigen provincie belangrijk vindt. Vooraf tickets kopen blijft populair, vooral onder jongeren. Van de 18-29-jarigen koopt 98 procent wel eens vooraf een ticket. Onder 60-plussers is dit 83 procent. Voor een toegangsticket wil de helft van de bezoekers maximaal 20 euro uitgeven en een derde wil tot 50 euro per persoon betalen. Voor parkeren zijn bezoekers over het algemeen bereid om maximaal 5 tot 10 euro te betalen. Voldoende parkeermogelijkheden is voor 30 procent zeer belangrijk bij de keuze van een uitje.

Door de gestegen levenskosten onderneemt één op de drie Nederlanders minder uitjes. Daarnaast onderneemt 30 procent voor minder dure uitjes en kiest 21 procent vaker voor spaar- en kortingsacties. Tegelijkertijd zijn er ook respondenten (27%) die zich niet aanpassen door de gestegen kosten. Acties en aanbiedingen zijn van groot belang bij het kopen van tickets, 54 procent van de Nederlanders maakt hier geregeld gebruik van.

Een gezond aanbod in eten en drinken is voor 44 procent van de bezoekers belangrijk. Al wil de meerderheid van de mensen hier niet extra voor betalen. Circa één op de drie Nederlanders neemt meestal eigen eten mee naar een uitje, ouderen nemen het minst vaak eigen consumpties mee.

Duurzaamheid is een steeds belangrijker aspect, de meerderheid van de Nederlanders (70%) houdt hier rekening mee bij het kiezen van een uitje. Waar bezoekers het meest opletten zijn afvalscheiding, dierenwelzijn en watertappunten.

Sinds 2010 organiseert de ANWB de verkiezing van het ‘Leukste uitje van Nederland’. De verkiezing is onderdeel van ANWB Eropuit.

- advertentie -

Dit kan u ook interesseren

Back to top button