Partnerbijdragen (advertentie)

Dit is hoe je de laptops op kantoor verzekert

- advertentie -

Computers zijn voor vrijwel ieder bedrijf een onmisbaar onderdeel van de bedrijfsinventaris. Tegelijkertijd zijn computers relatief gezien behoorlijk prijzig in de aanschaf. Schade aan de computers is dus echt iets wat je wilt voorkomen als ondernemer. Niet alleen kunnen de werkzaamheden daardoor op hun gat komen te liggen, de kosten van zulke schade kunnen ook behoorlijk hoog oplopen.

- advertentie -

Helemaal voorkomen dat computers beschadigd raken, dat is helaas onmogelijk. Maar je kunt je bedrijf wel verzekeren tegen de mogelijke kosten die zulke schade met zich meebrengt. Hoe je dat doet? Dat lees je in dit artikel!

Inboedelverzekering
Voor we uitleggen hoe je de zakelijke laptops en desktops kunt verzekeren, moeten we je eerst wat meer vertellen over een andere verzekering. Dat is de inboedelverzekering. Deze verzekering wordt ook wel de inventarisverzekering genoemd.

Met een inventarisverzekering verzeker je je bedrijf tegen schade aan de inventaris. Onder de inventaris vallen de spullen die nodig zijn voor het verrichten van de werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan gereedschap en machines, de meubels op het kantoor en de laptops en computers.

Laptopverzekering
Je zou verwachten dat je, als je de zakelijke laptops en computers wilt verzekeren, gewoon een inventarisverzekering afsluit. Echter, dat is niet helemaal waar. Want hoewel de zakelijke laptops en computers strikt gezien wel tot de inventaris van het bedrijf gerekend mogen worden, valt schade aan deze spullen vaak niet onder de dekking van een zakelijke inboedelverzekering. Verzekeraars kunnen hierin van elkaar verschillen, maar vaak moet je een zakelijke inboedelverzekering uitbreiden met een dekking voor elektronische apparaten als je de laptops wilt verzekeren. Dat is officieel gezien dus geen laptop verzekering zakelijk, maar je verzekert je bedrijf zo wel tegen de kosten van schade aan laptops en andere elektronische apparaten.

Hoeveel kost het?
Nu je weet hoe je je bedrijf kunt beschermen tegen de kosten van schade aan de zakelijke laptops, ben je natuurlijk benieuwd hoeveel premie je moet betalen voor deze verzekering. Helaas is dat lastig om op voorhand precies te zeggen. Zoals bij veel zakelijke verzekeringen het geval is, wordt de premie van een inventarisverzekering berekend aan de hand van veel verschillende factoren. Deze factoren zijn voor ieder bedrijf anders, dus ieder bedrijf betaalt een andere premie voor het verzekeren van de laptops.

- advertentie -

Wil je precies weten hoeveel je kwijt zult zijn aan deze verzekering, dan kun je dus het beste contact opnemen met een verzekeraar. Vaak kun je via de website van verzekeraars een offerte opvragen. In deze offerte vind je terug hoeveel een inventarisverzekering in jouw geval zou kosten.

- advertentie - 

- advertentie -

Dit kan u ook interesseren

Back to top button