Politiek

Nieuw college Oldambt officieel geïnstalleerd na benoeming wethouders

- advertentie -

Winschoten – Tijdens de raadsvergadering van afgelopen week stond naast de bespreking van het coalitieakkoord 2026-2030 ook de benoeming van de nieuwe wethouders op de agenda. Na een stemming werden vier wethouders officieel benoemd, waarmee het nieuwe college van burgemeester en wethouders compleet is.

- advertentie -

De gemeenteraad stemde in met de benoeming van:
– Tim van Bostelen (CDA)
– Gert Engelkens (Pro)
– Ger Klein (Gemeentebelangen Oldambt)
– Erich Wünker (VVD)

Foto: OldambtNu.nl

Voor de stemming werd een stemcommissie gevormd, bestaande uit de raadsleden Nobbe (SP), Suurling (PvhN) en Venema (PVV). Van de 25 raadszetels werden 22 geldige stemmen uitgebracht. Drie raadsleden brachten een blanco stem uit.

- advertentie -

Na de vaststelling van de uitslag werden de wethouders officieel beëdigd door burgemeester Cora-Yfke Sikkema. Wethouder Erich Wünker legde daarbij de eed af. Ger Klein, Tim van Bostelen en Gert Engelkens kozen voor het afleggen van de belofte.

Foto: OldambtNu.nl

Met de benoeming van de vier wethouders is het college voor de bestuursperiode 2026-2030 gevormd. De nieuwe bestuurders gaan de komende jaren aan de slag met de uitvoering van het coalitieakkoord en het dagelijks bestuur van de gemeente Oldambt.

Burgemeester Cora-Yfke Sikkema feliciteerde de nieuwe wethouders en wenste hen veel succes in hun nieuwe bestuursperiode.

- advertentie - 

Dit kan u ook interesseren

Back to top button