Algemeen

De Carbage Run 2023: ‘Rooie oortjes en een gekleurde auto’ (5)

- advertentie -

De Carbage Run Wintereditie 2023, volg je van dag tot dag op OldambtNu.nl. Het team: Team Soldiers of Sodom stuurt dagelijks een update over hun tocht, elke dag te lezen op deze website, OldambtNu.nl.

- advertentie -

Winschoten – Donderdag was het alweer de vierde dag van de run. De organisatie had besloten dat de laatste dag was dat er opdrachten mee gegeven werden. Dit in tegenstelling tot al onze eerdere gereden runs. Toen liepen de opdrachten namelijk door tot de laatste dag van de run.

Aangezien wij ook dit jaar weer redelijk goed meedoen in het klassement en nog kans hebben op de eindoverwinning besloten wij iets te doen wat wij voorheen nog nooit gedaan hadden. Dit was de keuze te maken om de route die uitgestippeld was te laten voor wat die was en ons volledig te concentreren op de opdrachten.

De twee opdrachten die wij deze rit meekregen waren;
1. Maak een foto van jullie zelf met daarop een Tatra 87 of een Tatra 603. Dit mag geen wrak of een exemplaar uit een museum zijn. Voor de Tatra 87 ontving je 9 punten en voor de Tatra 603 7 punten.
2. Neem een zo oud mogelijk exemplaar van het erotische blad Extaze (Uiteraard voor de boeiende diepte-interviews die we daar in verwachten).

Om opdracht 1 uit te voeren zijn wij eerst weer het internet gaan afstruinen. Uiteraard met de focus op de Tatra 87 omdat die meer punten opleverde. Toen werd het ons weer eens duidelijk dat dit geen gemakkelijk uit te voeren opdracht was.

De series waarvan wij een foto moesten zien te bemachtigen waren voor het laatst gemaakt rond 1948. Dus heel veel daarvan waren er niet meer in de omloop. Uiteindelijk hebben wij er 2 kunnen traceren die enigszins in de buurt lagen tussen ons startpunt en finishpunt. Ook hadden wij een bedrijf gevonden die auto’s van het merk Tatra renoveert. In eerste instantie gereden naar de woning van een ingenieur die volgens het internet in bezit moest zijn van de Tatra 87.

Na een lange rit die geheel afweek van de origineel uitgezette route kwamen bij zijn woning. Het geluk wilde dat hij thuis was. Hierop middels google translate aan de man aangegeven waarvoor wij kwamen. De man gaf vervolgens aan inderdaad een Tatra 87 te bezitten. Echter gaf hij geen toestemming dat wij samen met zijn Tatra 87 op de foto mochten. Helaas dus niet het gewenste resultaat voor ons.

Daarom doorgereden naar het volgende adres alwaar de eigenaar van de andere Tatra 87 zou moeten wonen. Hier aangekomen de zoon van de eigenaar gesproken. Die gaf aan dat de auto van zijn vader inmiddels niet meer in hun bezit was. Wederom dus weer niet het gewenste resultaat. Wat toen nog overbleef was onze laatste hoop. Het bedrijf dat Tatra renoveert. Ook hier weer op goed geluk heengereden. Toen wij daar aankwamen was het bedrijf al zo goed als gesloten.

Met geluk troffen wij toch nog een medewerker van het bedrijf. Deze medewerker heeft nadat hij ons kort sprak zijn baas gebeld en uitgelegd waarvoor wij kwamen. Hierop stuurde de baas zijn zoon naar het bedrijf om met ons in gesprek te gaan. Na een kleine 10 minuten wachten kwam zijn zoon er inderdaad aanrijden. Na een kort gesprek opende de zoon het bedrijf voor ons en gaf ons een korte rondleiding. En toen……toen bleek dat daar in de garage een Tatra 87 in renovatie was en een Tatra 87 op de brug stond voor onderhoud.

Snel een paar foto’s gemaakt, de zoon bedankt en weer vertrokken. Maar eerst moest hij nog even een foto van onze auto maken! Snel vertrokken omdat het al tegen de avond aanliep en we opdracht 2 nog moesten binnenslepen.

(lees verder onder de foto)

Opdracht 2 was natuurlijk ook weer een lastig uit te voeren opdracht. Nadat wij opdracht 1 voltooid hadden, hadden we nog maar een dik uur over voor opdracht 2. Daarom met enige spoed naar Ostrava gereden. Hier nog een stuk of drie tweedehandsboekwinkels bezocht in de hoop dat zij een exemplaar voor ons hadden.

Helaas had geen van hen Extaze in het assortiment. Nadat wij de derde zaak bezocht hadden was het al na zessen, en alle winkels waren vanaf dat moment gesloten. Onderweg naar de finish nog langs een tankstation gereden om te kijken of daar een onlangs uitgebrachte Extaze lag. De Playboy nog wel zien liggen maar een exemplaar van Extaze was in geen velden of wegen te bekennen. Deze opdracht dus niet succesvol afgerond…

Over de route van donderdag kunnen we kort zijn. Die hebben we niet gereden. Het was donderdag voor ons kilometers verslinden op de hoofd- en snelwegen om zo punten te kunnen scoren met de opdrachten. Auto heeft het afgezien van een kapotte koplamp weer prima gedaan. Onderweg kwamen we nog wel een hilarisch tafereel tegen. Een werkbusje met wegwerkers die met een gangetje van zo’n 30 over de snelweg reed en met een kabel een trilapparaat over het wegdek sleepte. Blijkbaar is dat hier de gang van zaken als je het wegdek wil verbeteren.

(lees verder onder de foto)

 

Morgen wordt een dag zonder opdrachten en dus weer een dag dat we de route gaan rijden. Daar hebben wij enorm veel zin in. Ook krijgen we morgen te horen op welke positie wij geëindigd zijn. Wij hopen op een top 5 klassering. Maar of die gehaald is… we horen het morgen!

Onze avonturen worden mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren;
OldambtNu, Fit 20 Winschoten, TravelProShop, Solis Energy, Hemmes Bandenservice, Schipper & Schipper B.V., HEMA Winschoten, Koffieplein.nl, Pit in&Outdoor Service en Faberreklame.

- advertentie -

Dit kan u ook interesseren

Back to top button